Photobucket

Saturday, January 1, 2011

Salam Tahun Baru 2011


Assalamualikum dan salam sejahtera.Syukur Alhamdulillah atas nikmat yang diberikan Tuhan untuk kita mampu mengukir senyuman bertemu tahun 2011. Semoga tahun baru 2011 ini membentuk taqwa yang hebat kepada kita agar terus berusaha menambah segala ibadah tanda kesyukuran. Firman Allah s.w.t dalam surah Al-Ahzab:70-71 yang maksudnya " Wahai orang-orang yang beriman, bertakwalah kepada Allah dan katakanlah perkataan yang tepat ( benar dalam segala perkara ). Supaya Dia memberi taufik dengan menjayakan amal-amal kamu dan mengampunkan dosa-dosa kamu dan (ingatlah) sesiapa yang taat kepada Allah dan RasulNya, maka sesungguhnya dia telah berjaya mencapai sebesar-besar kejayaan. "

Menyebut tentang tahun baru,soalan yang lazim kita dengar sudah semestinya tentang harapan dan azam tahunan. Jangan lupa masukkan dalam senarai azam anda untuk memperhebatkan ibadah wajib seterusnya memperkasakan ibadah sunat agar matlamat kita mudah tercapai InsyaAllah.

Memulakan sesi 2011 ini, suka untuk saya kongsikan bahan bacaan siri panduan mudah solat-solat sunat terbitan AL-HIDAYAH www.hidayah.com.my, Ianya membawa kita mengembara tentang asas dan ketelitian pemahaman solat-solat sunat berserta rujukan-rujukan yang baik. Seterusnya sempat membaca tips mencapai matlamat 2011 nukilan/catatan jutawan muda Irfan Khairi http://www.facebook.com/irfankhairi.fb yang bagus untuk kita kongsikan bersama.

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

salam ukhwah


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Loading...

Loading...
 

TERATAK IMAN EL ZIQRA © 2008. Template Design By: SkinCorner